HÅR!

Vaje gång jag har duschat så får jag JÄTTE lockigt hår. Och jag tycker inte att jag passar i det. Så jag plattar ofc ut det varje gång.

När jag plattar det använder jag alltid värmeskydd som jag har i håret. Annars sliter plattången sönder håret verkligen. Så det rekomenrerar jag starkt!
Tar kanske 5 pupp och sen drar igenom hela håret. mest i topparna!

sen börjar jag platta. Jag sätter upp halva håret i en knut och plattar först ut underhåret. När jag är klar med underhåret sätter jag det i en toffs och släpper ner överhåret. Plattar ut det och sen borstar jag ihop håret och plattar det tillsammans. Det tar kanske.. 30 minuter att platta det när det har varit som lockigast innan. På morgonarna innan jag åker iväg till skolan brukar jag platta i kanske 5 minuter, för det blir alltid lite lockigt efter natten. Men dte är det värt!

Jag har inte svårt att få volym i mitt hår , men om jag nångång skulle vilja ha lite extra så använder jag hårspray. Och det ända som funkar på mitt hår är Proffs rosa. Alltså extra strong. ;)

Hoppas ni är nöjda!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vart kan man köpa värmeskyddet som du visar på bilden?

2009-12-06 @ 17:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0