Så håller jag min hy fräsh!

Jag har inte så mycket finnar , och när jag väl får det så rör det sig om 2-3 stycken kanske. Såhär gör jag för att hålla min hy fräsh!

Varje morgon tvättar jag rent ansiktet med ansiksttvål. Och sendan använder jag som en kräm mot finnar. Hyn blir ganska torr av den krämen så jag brukar ha lite återfuktande kräm innan jag tar på sminket. Och när det gäller smink så använder jag så lite brunkrämer och sånt som det bara går. Jag använder puder istället. Eftersom då kan huden andas. Vilket den inte kan när det är fetare sminktyper.
På kvällen gör jag samma sak som på morgonen. Fast mer noggran när jag tvättar rent ansiktet så jag verkligen får bort allt smink. Sen på med krämen mot finnar och lite återfuktande efter.
lite konstig bild men de va den ända jag hitta på min hy haha.

Ett litet tipps när man tvättar ansiktet är att alltid ha ganska varmt i början för då lossnar sminket bättre och i slutet tar man på iskallt vatten i ansiktet. Då stänger sig alla porer och då undviker man att få in olika saker i porerna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heteer krämerna nu användeR?:)

2009-12-05 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0