SMINK!

Här kommer inlägget ni har längtat efter!
steg för steg hur jag sminkar mig

Här på bilden ser ni produkterna jag änvänder till min sminkning.
Så här gör jag

1. börjar med ett tunt lager puder över hela ansiktet så det blir jämnt. Har man tex. finnar så döljs dom mycket bättre. Puder är som jag skrev innan bra att täcka över ansiktet med om man vill göra huden jämnare. för den kan samtligt som den ser bra ut andas och porerna täpps inte till.

2. Först böjer jag fransarna lite så de blir fint böjda. Då sen efter lägger jag på några lager mascara. Först med den vita ändan som ska förlänga fransarna. Sen när det har torkat efter kanske 2 minuter tar jag på lager med den mörka färgen så de blir fylligare och mörka. Har ca 2 lager med mörkt som jag drar på. Bäst effekt blir det om fransarna hinner torka lite emellan.

3. Eyeliner, drar från mitten av ögonlocket och ut mot ögats slut. Gör det lite tjockare och tjockare ju längre ut man kommer.

4. På sommaren och då man är brunare så brukar jag använda brunkräm som rouge. Då blir det ganska starkt markerat vid kindbenen där man har applicarat de. Men nu på vintern blir det alldeles för mörkt tycker jag. Så jag skippar det!
Nu på vintern använder jag en mer röd nyans rouge istället. Hittade den inte så jag kunde inte ta kort ;O

5. till sist ett tunnt lager puder igen för att jämnatill.

KLART!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ooh! men jag menade med bilder på dig, steg för steg...

2009-12-06 @ 08:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0