Mina 5 bästa smink/hår tips!

• För att jag ska få en jämn färg på hyn när jag använder mig av puder använder jag först en ljusare nyans av puder som täcker och jämnar ut. Sen tar jag på foundation på kindbenen och till sist ett lager puder som är nyansen mörkare

• När jag ska böja mina ögonfransar använder jag mig av mascara, ögonfrans-böjare och hårfön. Börjar med att lägga ett lager mascara på ögonfransarna. Sen fönar jag ögonfrans-g så den blir varm och sen böjer jag ögonfransarna! Det är verkligen ett jätte bra knep att värma den innan man böjer, och det funkar verkligne super bra!



• För att få mjukare läppar använder jag mig faktiskt av Idomin! Jag brukar ta på ett lager precis innan jag sa sova så får det verka över natten!

• När jag var liten hade jag alltid flätat hår när jag skulle sova. Oftast inbakad som mamma fick hjälpa mig med. Och det har jag läst på någon hemsida att det är bra för håret om man vill få det långt. Så varje kväll ber jag mamma fläta mitt hår!

• Och sista tipset är att aldrig sola med smink på sig.. Min kompis gjorde det och hon fick bränn märken för att sminket brände fast. Så tänk på det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0